onsdag 28. desember 2011

Årets hjemmelagde julegaver

I år hadde jeg ikke tenkt å lage noen av gavene selv. Men jeg kunne ikke la være å lage litt.

Niese N på 9 år fikk Cath Kidston vesken jeg sydde i sommer. Den var litt for søt for meg. I tillegg sydde jeg et sjal til henne. 

IMG_3165

Nevø S har alltid vært veldig opptatt av Postmann Pat, så da jeg fikk tak i dette herlige retrostoffet med Pat på så måtte jeg sy pute til han av det.

IMG_3169IMG_3170

Jeg ga i tillegg bort en del luer og votter, men de glemte jeg jommen å ta bilde av.

Barna har laget masse gaver i år. Honniglysene og de fine hjertene som jeg har vist frem tidligere ble gitt bort til bestefedre, oldemødre og mine venninner (som er de flotteste bonustantene i verden). I tillegg laget frøkna og jeg denne lykten til farmor av steiner vi fant på hytta i sommer.

IMG_3121

Og dette fine gryteunderlaget laget vi til mormor.

IMG_3122

For en herlig jul dette har vært. Vi hadde en helt fantastisk julaften og romjula har hittils vært en perfekt blanding av juleselskaper og avslapping. Bloggkalenderen har vært en suksess for min del selvom det nok ikke har vært allverdens med gjester her inne. Men det har vært godt å sette av tid til å være litt kreativ hver dag. Alt i alt så vil jeg si at innspurten av dette året har vært veldig godt for en som altfor ofte føler at hun mangler noen timer i døgnet til å være kreativ. Romjula tilbringes i sofaen med det store broderiet mitt. Jeg skal gi dere en oppdatering på det etterhvert, men foreløpig holder jeg på med en hel masse blått så det synes ikke så godt at jeg har gjort noe i det hele tatt.

3 kommentarer:

house of hopen sa...

Jeg skal si du har vært kreativ på gavefronten i år, Mari!
Lagd lyslykt av steiner funnet på hytta, ja det kaller jeg planlegging! Så heldige folk i deres familie og omgangskrets har vært, jeg sier bare WOW! Stor klem fra Solveig

house of hopen sa...

Jeg skal si du har vært kreativ på gavefronten i år, Mari!
Lagd lyslykt av steiner funnet på hytta, ja det kaller jeg planlegging! Så heldige folk i deres familie og omgangskrets har vært, jeg sier bare WOW! Stor klem fra Solveig

Trine sa...

Så mye flott du har laget til jul.
Den veska har jeg og liggende en plass, men tror nok ikke jeg kommer til å få sydd den...
Det er litt deilig at julegaveproduksjonen er over for i år. Til neste år begynner jeg tidligere:)
Koselig blogg du har forresten.

Related Posts with Thumbnails