lørdag 10. desember 2011

Luke 10

I dag er dagen for pepperkakebakst! Jeg har slått på stortromma i år og laget deigen selv. Det har jeg bare gjort en gang før og det var før jeg fikk barn. Men nå følte jeg det var på tide å lage den selv igjen. Mammas oppskrift er fantastisk god både på smak og til å bake med.

IMG_3056

Mens men vi baker pepperkaker skal dere får se hva vi laget i november.
Man tager altså en kongle!

IMG_3038

Ruller den i lim og glitter,

IMG_3040

og vips så har man en fantastisk flott konglepynt!
Noen skal få bo her:

IMG_3054IMG_3055

andre skal få bo her:

IMG_3042IMG_3043

og noen skal få pynte opp på hylla til nissene:  

IMG_3048IMG_3053

Kongler er et gjennomgangstema hos oss i år merker jeg!

Før jeg takker for meg så lurer jeg på en ting: Jeg er så veldig glad i den lilla pynten på peishylla som er der i anledning advent. Kan jeg la den stå resten av jula? Selvom jeg landet på en grei løsning der i fjor så er jeg såååå mye mer glad  i det lilla enn det røde som tok over etter advent i fjor.

IMG_1661IMG_1481

Hva synes dere?

 

14 dager igjen til julaften!!!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla! Jeg har helt dilla på lilla i år... men det blir nok automatisk det røde som tar over:) Karianne

Related Posts with Thumbnails