torsdag 8. desember 2011

Luke 8

I går, mens barna så på barne tv, snek jeg meg ned i trappa. For rett over det lille treet deres har jeg begynt å lage nisselandsby. Frøkna ønsker fortgang i prosjektet og nå som det har snødd ute så tenkte jeg at det kunne jo snø litt inne også. Barna oppdaget det ikke før de la seg så jeg kunne overraske dem i dag.

IMG_3020

“Mamma, jeg skal hviske deg noe! Det er ikke ekte snø!”
“Joda, det er det!”
“Hæ, er det???? Kan jeg ta på det?”
“Nei, da blir du så kald på hånden din.”
“Mamma…. jeg tror du tuller med oss.”
“Nei, jeg ville aldri tullet med barna mine!”
Å, som jeg elsker sånne samtaler med de fine barna mine!

IMG_3025

Papirtrærne har kommet på plass og mellom dem står to rådyr fra Schleich. Det er dyre dyr, men de er åååå, så fiiiiine! Inni husene har jeg lagt batteridrevne lysslynger fra Ikea. De kommer ikke til å stå på hele tiden, men for en stemning det ble med de på.

IMG_3027

Må jo vise frem denne staselige snømannen som frøkna laget i barnehagen i fjor. Er den ikke superfin??

IMG_3031

Også må jeg vise dere denne fine planten. Husker ikke hva den het, men den har glitter på!!!

Snart flytter konglenissene inn i den lille byen. De har stått og kjedet seg på kjøkkenbenken i nesten en uke stakkars. Nå må de få lov til å flytte inn i den nye byen sin.

 

16 dager igjen til julaften!!!

 

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails