onsdag 9. juni 2010

Hipp hurra for min kjære M!!

Som nevnt tidligere har jeg en veldig god nettvenn, M! Vi har bare møttes to ganger, men du verden så glad jeg er i den jenta. Makan til blid, snill og god dame skal man lete lenge etter… eller ikke sånn kjempe lenge kanskje. For M har en søster, E, og hun er jo selvfølgelig av samme ulla. Her er det noen foreldre som har gjort en skikkelig god jobb.

For en tid tilbake fikk jeg en mail fra E som skulle arrangere en overraskelsefest for søsteren, og hun lurte på om jeg ville komme, men da M bor på andre siden av landet så ble det ikke så lett for meg å få til nå. Men gave ville jeg gi. M ble jo tross alt 30. Med hjelp av søster E fikk jeg tak i noen bilder av M’s skjønne gutter og gikk i gang med den eneste gaven jeg tydeligvis kan lage; veske med bilder på, Lilla lykke! En litt ny variant denne gangen med bildene på hjerter som henger løst.

IMG_0636red

Veska ble så stor som jeg hadde fórstoff til. Liker stoffet veldig godt, kjøpte det som var igjen på rullen på ikea en gang og har brukt det som et forheng på en dør som ikke er i bruk og en pute, men resten som var igjen har jeg ikke funnet noe bruksområde til ennå. Men som fór til en god venn passet det godt. Utenpå måtte den være lilla, da det er favoritt fargen til M.

IMG_0634red

IMG_0638 Litt ekstra kjærlighet på lommen inni.

I tillegg har M og jeg tøyset mye om at hun burde ha en smekke tilsvarende den jeg laget til moren hennes i mars. Det er visstnok et genetisk problem det med sølinga. E påpekte også at dette hadde vært en glimrende ekstragave.

IMG_0633red

Jeg gjorde om litt på smekkemønsteret denne gangen. Fant ut at den formen jeg laget sist ikke lå så fint, og da Helene laget Pølseonkel smekken så skjønte jeg hva jeg hadde gjort feil. Med ny fasong og en applikasjons idé som ble bedre enn jeg hadde ventet meg, så ble jeg faktisk utrolig godt fornøyd med denne smekken. Så fornøyd at jeg synes litt synd på 60 åringen som ikke fikk en like forseggjort smekke.

IMG_0631red
Mønster: mitt eget

Stoffer: stoff og stil, ikea og resteesken min.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails