søndag 13. juni 2010

Well Hellooooo Kitty!

Nylig var jeg innom jysk for å kjøpe en 5meter med Hello Kitty stoff. Tenkte det var kjekt å ha i hus når man har en snart 4 år gammel frøken. Det kommer alltid en anledning for å sy noe søtt, kattete og rååååsa!

Først ut i Kitty kolleksjonen er en raglankjole, eller singoalla som jeg nå har lært at det heter. Selvom jeg også er stor fan av Hello Kitty så synes jeg det fort kan blitt litt i overkant søtt med bare rosa så jeg valgte å kombinere det med grå lin. Vips så ble kjolen både søt og litt tøff.

IMG_0673

Og gjett om frøkna ble fornøyd. Så fornøyd at vi måtte ut lørdagsmorgen og kjøpe strikk til hals- og ermeåpninger så hun kunne bruke den med en gang.

IMG_0660red IMG_0664red
“Man må forresten bare danse litt når man har på en Hello Kitty kjole, mamma!”

Jeg har sydd på merkelappen med inspirasjon fra Fru-Jansen og knappen med inspirasjon fra Willy. Flinke, flike menneskene fra sykroken.

IMG_0676

Mønster: raglankjole fra boka Barn igjen

Stoff: Hello Kitty stoff fra jysk og grå kraftig struktur lin fra stoff & stil

2 kommentarer:

Frøken Iversen sa...

super tøff kjole du har laget :) jeg gleder meg til jeg får min første symaskin i kveld. Er det lov å spørre hvilket mønster kjolen er?
Vennlighilsen Frøken Iversen

Prinsesse Mari sa...

Mønsteret er mitt eget, men jeg har tatt utgangspunkt i kjolemønsteret fra boka Barn igjen.

Related Posts with Thumbnails