lørdag 12. juni 2010

Gaven til niese N

Er det virkelig ett år siden jeg satt og sydde veske til niese N?? Nå er hun blitt 8 år, synger fortsatt men hun er også blitt veldig håndarbeidsinteressert og gaven fra oss i år var derfor en sydag med tante.

Jeg hadde på forhånd funnet frem noen enkle mønstre og stoffer. Valget falt på en berberbukse, lyseblå velour og turkis ribb. Nå skal det sies at tante nok av og til kan være en vimse. Så da jeg skulle applikere på hjertet så ble det opp ned. Måtte applikere et stort hjerte oppå for å dekke over feilen… Pytt sann!

bloggbilder 003

N har ikke sydd på maskin før og syntes derfor det var best om jeg styrte pedalen, mens hun styrte stoffet. Hun var veldig flink og nøyaktig, mer nøyaktig enn tante. Etterhvert syntes hun det var bedre at vi skravlet mens jeg sydde og hun tegnet litt. Veldig koselig med et stort barn på syrommet og utrolig hyggelig med litt tante-tid.

bloggbilder 002

Buksa ble skikkelig deilig og sidrompa sånn som disse berberbuksene skal være. N syntes den var så deilig at hun ville fortsette å ha den på etter at vi hadde tatt bilder.

bloggbilder 006redbloggbilder 006

Mønster: Stoff og stil (link lenger opp i teksten)

Stoff: Ribb og velour fra stoff og stil

Tusen takk for en hyggelig dag, N!!! Tante storkoste seg!!!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails