lørdag 25. januar 2014

Tekstilbonaza på gutterommet.

Minstemann har arvet rom etter søsknene sine. De har hvert sitt store rom i etasjen over, mens minsten nok må ta til takke med sitt litt mindre rom i årene fremover. Derfor var det litt viktig for meg å gi rommet et løft etter de to andre. Det ble malt på nytt og vi kjøpte inn noen nye (og noen brukte) møbler.

Lekingen foregår mye i kroken under køyesengen. Der står det blant annet to ikea poser stappfulle av duplo. Minsten er ikke 18 måneder en gang så det blir en stund til han kan ligge i overkøya, men jeg måtte gripe sjansen når venninnen min solgte en sånn seng jeg ville ha. Foreløpig blir overkøya mest brukt til lek når de største barna vil leke på rommet til minsten uten at han river ned alt. De kule robotene er 3d wallstickers fra Søstrene Grene.

IMG_5414

Jeg har gitt meg selv en utfordring på dette rommet. Her skal jeg bruke det jeg har av tekstiler og resultatet er blitt et fargerikt og morsomt rom. I overkøya ligger det to puter sydd av gammelt sengetøy etter fetteren til mini. Puten med trærne på er resten av stoffet jeg hadde fra gardinene i vinduet, den inneholder ekstradyne. Den broderte puten kjenner dere kanskje igjen og siste puten fikk en venninne på kataloglansering hos Ikea, men den passet visst best hos meg. Gardinene under sengen er gardiner fra barnerommet til overnevnte fetter.

IMG_5415

Overmadrassen som ligger på gulvet under sengen er pakket inn i et sengeteppe jeg kjøpte på salg på ikea. Og saccosekken er en kjeeeeempe lang pute som ble til før jul. Det startet som en slange som de to eldste skulle sy til minsten. Men så ble det en slags omvendt “Julegaven” av Prøysen og det endte opp med å bli en remse med restestoffer som var omtrent dobbelt så lang som jeg hadde tenkt.

IMG_20131223_222637

Men i stedet for å klippe den oppi gjen, og ende opp med masse restestoffer nok en gang, så la jeg stoffremsen dobbelt og sydde det hele om til en oppbevaringspute. Det er både barnedyner og en voksendyne inni den og når den legges i en krøll så er det en helt perfekt sitteplass for en liten tass som vil lese litt bok i fred. Seee så stille og rolig han sitter….

2014-01-24 15.04.30red

Jeg har noen flere ideer til dette rommet så vi får se hva våren bringer. Det er farlig å gåhjemme i permisjon for man ser alt man har lyst til å endre på ved huset og nå begynner listen og bli vel lang…

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails