mandag 20. januar 2014

Først ut i 2014

Jaja, ting tar tid. Skulle jo liksom blogge ting i en fei, men så gikk tiden og dagene fra meg. Her er i hvert fall de første tingene som maskinene har tryllet frem i år.

To gensere som ble klippet og delvis sammensydd før jul, ble ferdigstilt nå på nyåret. Mini på 16 mnd vokser fort og med en til nå mild vinter har det vært behov for mer bomullstøy enn det som ligger igjen etter storebror.

IMG_5396

I løpet av januar kommer det to nye gutter til verden. Barselgavene ligger klare og venter på at vannet går.

IMG_5397

Frøkna har vokst ut av olaskjørtet sitt. Og mine olabukser var blitt for store (!). Jeg klippet og sydde litt i buksene og vips hadde hun fått et nytt skjørt. 

IMG_5398

Jeg  klippet meg noen votter under vottesømperioden min i høst, men kom aldri så langt so å sy dem. Men nå var det endelig tid til å lage sydamevotter, med den pynten som representerer meg best: knapper, perler og broderitråd.

IMG_5392IMG_5393

I 2012, rakk jeg ikke sy ferdig alle votteparene jeg hadde klippet, men det hadde glemt i 2013. Først da jeg ryddet litt på tampen av året fant jeg dem og nå ble de endelig ferdigsydd.

IMG_5395

Og sist men ikke minst, broderiet som var ferdig for sikkert 15 år siden som endelig er er blitt montert til den puten det var ment som.

IMG_5406

Og jommen har det ikke blitt noen gensere til de store barna også, men de er dessverre ikke blitt avbildet enda. 2014 starter bra og jeg håper det fortsetter.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det var jammen en god start på året! Her går det litt trått å komme i gang.

Synes sydamevottene var helmaks! :)

Prinsesse Mari sa...

:-)

Related Posts with Thumbnails