onsdag 8. januar 2014

På tampen av 2013

Jeg får liksom ikke tid til å sette meg for å blogge for tiden. De som følger meg på instagram får nok en mer oppdatert oppfølging på alt jeg lager. Jeg burde skjerpe meg, men jeg er motstander av nyttårforsetter så jeg lover ingenting. Men her er det siste som ble laget i 2013.

IMG_5330

Siste levering til min største kunde i 2013 var disse vimplene. Totalt 6 stykker i rødt og lilla med 7 vimpler på hver. Jeg håper de julepyntet vinduene hennes slik hun så for seg at de skulle.

IMG_5334

En venninne av mamma og pappa er nettopp blitt bestemor og i anledning et førjulsbesøk ville mamma så gjerne ha med en liten barselgave til barnebarnet. Jeg laget en Bambi bukse av det søte stoffet jeg kjøpte av Kreativ på symessa i 2012.

IMG_5327IMG_5328IMG_5329

En barselvenninne bestilte lappeskjørt til venninnens datter. Denne gangen skulle skjørtet være i lillatoner.

IMG_5297IMG_5298IMG_5299

Guttemammaen som vant kjolen i våres har to gutter så etter at den turkise dinosaurbuksen var godkjent av den ene så bestilte gutt nr 2 en bukse i rødt! Veldig viktig at det var “dinosaurus rex i lommene”.

IMG_5332IMG_5333

På vei ut døra etter votteparty stoppet jeg en av barselvenninnene mine og sa i fra at jeg hadde rød velour  liggende i tilfelle hun trengte en julekjole til datteren sin. Og det trengte hun jommen. Flaks for meg! En liten rød julkjole ble levert i god tid før julens mange selskaper.

IMG_5355

Storfamilien har blitt utvidet med to til etter min minste. Disse to gutta på 7 år og 1 år har dessverre ikke fått barselgave i forbindelse med fødselen, så da ble det en slags julegaveaktig buksegave i stedet.

2013-10-20 08.13.55

Jeg ser forresten at jeg har glemt å vise frem puta frøkna og jeg laget i forbindelse med Halloween. En gresskarpute som ble laget i en fei for å lette på det kreative trykket i heimen. Har frøkna en ledig stund vil hun nemlig bare lage ting så har vi mulighet så setter vi i gang med prosjekter som det er håp om å bli ferdig med før lillebror våkner igjen.

Sånn, da er 2013 ferdig presentert. Velkommen til 2014!
Jeg har en symaskin på reperasjon og det ser ut som en annen også må på service. Men jeg har fått sydd litt allerede i år. Blant annet har jeg montert en pute som har ligget ferdig brodert i sikkert 15 år. Jeg kommer tilbake med bilder i løpet av noen dager.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails