tirsdag 24. august 2010

Bittelite sett til bitteliten snupp!

Lille E ble født i slutten av juni og jeg rakk ikke sy noen barselgave før vi fikk se henne første gang. Derfor måtte jeg jo skyndte meg å sy en nå som de skulle komme på middag til oss. Det er sjelden jeg klarer å komme meg gjennom hele prosessen fra stoffstykke til ferdig plagg på en kveld. Jeg synes nemlig klipping er så skummelt at det tar hele kvelden å overbevise meg selv om at jeg må komme i gang. Men denne kvelden heiv jeg meg ut i det og klippet, sydde og ferdigstilte et lite sett til lille E!

IMG_1258Tunika i stripet jersey med konvoluttåpning og en bitte liten bukse.

Det er første gang jeg har prøvd meg på konvoluttåpning og også første gang jeg har fått til kanting på halsen på denne måten. Det ser litt rart ut på bildet her, men det er mest fordi halsen ble liggende litt feil på bildet. (Fortsatt amatørfotograf)

IMG_1257

Se den bittelille buksa!!! Mer lengde over rompa enn det er i bena. Men det er lang ribb i bena på den altså. Droppet ribben i livet.. uvisst av hvilken grunn egentlig, men tenkte det var like greit med strikk egentlig.

I farten glemte jeg at E vokser så settet ble laget i str 62… det er vel ikke så lenge før hun vokser ut av det. Jaja, det er nok ikke siste plagget E får så jeg får ta igjen for dette senere.

Mønster: Ottobre 1/09 (?)

Stoff: Stripet jersey, ribb og isoli fra stoff og stil

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails