torsdag 22. juli 2010

Til en liten Pippi!

Helene sin lille plutt er blitt 2 år og i og med at hun har lagt sin elsk på Pippi (eller Pippip som hun kaller det) så var stoffvalget på gaven til henne åpenbart.

IMG_1076
Hjemmelaget gave med hjemmelaget bilkort.

Det var bare det at jeg hadde altfor lite igjen av det herlige Pippistoffet, så jeg måtte være litt kreativ på ermene og skjøte litt i ryggen.

IMG_1078

Men jeg fikk tilslutt laget et helt sett med tunika og skjørt.

IMG_1079

Siden Helene er så glad i hjerter så måtte jeg pynte med litt hjerter her og der.

IMG_1080

Ermer i rød ribb.

IMG_1082

Jeansskjørt med ribb i livet, Pippi lommer…

IMG_1085Ribb i den ytterste delen av lommen og pippistoff som titter opp.

…og Pippi sitat.

IMG_1088 Foran: Det har jeg aldri prøvd før…

IMG_1092 Bak: så det tror jeg sikkert at jeg skal klare.

IMG_1090En liten fugl som jeg syntes var for søt til å utelate og et hjerte bak på stumpen.

Skjørtet er litt stivt, men jeg vet heldigvis at Helene synes det er litt søtt med skjørt som står litt ut. Nå håper jeg alt passer og jeg gleder meg til å se lille snutta i settet.

Mønster: mitt eget

Stoff: jeans og ribb fra s&s, Pippistoff fra Åhléns (dessverre utgått)

2 kommentarer:

Monikum sa...

Dette var virkelig et kjempefint sett! Herlig!!

Loppelill sa...

Så stilig, med masse flotte detaljer som vanlig :)

Related Posts with Thumbnails