mandag 5. juli 2010

En gammel gardin + en symaskin

Vår kjære nevø Sprellis er nettopp blitt 3 år. Jeg er jo blitt en sånn tante som ikke spør om ønsker lenger, men heller gir det jeg har lyst til å gi. Til sprellis ble det en legopose. Tvisten er at denne legoposen er laget av gardin som i sin tid hang på mine brødres barnerom, altså på rommet til faren til Sprellis. Det er sjelden jeg redesigner og bruker retrostoffer, men det er utrolig gøy å gi bort noe som har litt historie.

IMG_0849

Jeg måtte skjøte to gardinlengder, men sånn er det når man ikke har metervare.

IMG_0850

På utsiden brukte jeg brun, bredstripet cord.

IMG_0852

Til og med trådstopperen er resirkulert. Denne satt en gang i tiden på vinterjakken min.

IMG_0853

Det fulgte med litt fyll i denne legoposen.

Mønster: mitt eget

Stoff: Cord og anorakksnor fra s&s og stoff fra i gode gamle dager

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails