mandag 5. juli 2010

Gaver til en sjørøver

Vår kule kompis T ble nettopp 4 år og jeg hadde jo lyst til å sy en gave. Men jeg innser jo at det er grenser for hvor gøy det er å få klær i gave når du er 4 år. Heldigvis hadde jeg et ess i ermet. T er nemlig egentlig en tøff sjørøver. Nå er det slik at tøft sjørøverstoff ikke er så lett å oppdrive, men innen jeg hadde kommet skikkelig i gang med letingen så hadde Prinsesse Vilikke lyst til å selge unna litt stoffer, og der fant jeg det perfekte stoffet!!!

IMG_0829

Et sengetøy med hvit bunn på ene siden og svart på den andre ble mitt og jeg kunne sette i gang og sy.

Og hva syr man til en kul gutt på 4 år, mon tro? Hettegenser så klart.

IMG_0688

IMG_0689 Ikke så lett å se, men det er altså hodeskaller inni hetta.

Hettegenseren satt veldig fint på tøffe T og det virket absolutt som han var fornøyd med gaven.

---

Men det var ikke bare bursdag som fortjente gave. T ble nemlig storebror 8 dager etter bursdagen sin. Og selvom en lillesøster er en fin gave i seg selv så er det jo litt gøy å få noe som man kan leke litt med også. Løsningen ble en sjørøverlegopose med lego i.

IMG_0829

Diameteren er ca en meter og jeg sydde hemper rundt kanten for å tre anorakksnor igjennom.

IMG_0830

Utsiden er svart bomullsstoff.

IMG_0831

Legoteppe med lego på, og vips, en-to-tre…

IMG_0832

Så er legoen borte!

Mønster: begge er mine egne

Stoffer: Genser: isoli fra s&s og sengetøy fra Prinsesse Vilikke Legopose: bomull fra ikea og sengetøy igjen, anorakksnor fra s&s og snorstopper resirkulert fra en pose som var rundt noen badeleker.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails