tirsdag 28. august 2012

Sengekant til minstemann

Mens man går og venter kan man jo gjøre noe fornuftig. Jag fant ut at jeg skulle sy en ny sengekant til minstemann. Sengen vi bruker er nemlig litt ukurant i målene, den er fra jeg var liten, så ingen sengekanter har passet helt 100 %. Dette har irritert mor!

IMG_4001

Så da var det bare å dykke ned i stoffkassene. Eneste jeg måtte kjøpe nytt her var platevatt til å ha inni kanten.

IMG_4002

Utenpå og i hodeenden har jeg brukt lyseblå kreppet bomull. Bilstoffet hadde jeg bare akkurat nok av til tre kanter + applikasjon.

IMG_4003

Jeg innså da jeg var ferdig at jeg nok skulle sydd sengekanten litt annerledes for at den skulle vært enda litt mer stødig, men da var det litt sent så i stedet bestemte jeg meg for å quilte kryss på tre av kantene. I hodeenden sydde jeg bare en enkel stikning gjennom alle lagene i kanten på applikasjonsstingene jeg hadde sydd rundt stjernene. Det fikk stjernene til å “poppe” litt frem og det ble i grunnen en ganske kul effekt.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails