onsdag 1. august 2012

Barselgave til lille S

Endelig skulle jeg bli “tante”, tante i gåsetegn fordi tante uten har jeg vært lenge. Tante med gåsetegn ble jeg først da venninnen min fikk barn – nemlig!

I og med at dette er en av mine aller nærmeste venninner så tok jeg litt av på sømfronten. Det ble buksesett og pysj og en bitte liten soldrakt.
Soldrakten ble til etter inspirasjon fra How to kiss a frog. Vi var nemlig på jentetur i Göteborg og der så venninnen min en bitte liten soldrakt, men med tanke på at hun skulle få en sommer baby så var drakten altfor stor, så da sydde jeg en som kunne ligne litt soldrakten hun falt for.

IMG_3660

Fikk ikke helt til den knappestolpen i skrittet sånn som jeg hadde tenkt, men det funker fint mot en bleiestump i hvert fall.

IMG_3662zDetalj fra baksiden. En hekte i nakken dekket av en liten slufse laget av tråder jeg dro ut fra blonden.

Jeg sydde to sett med bukse, lue og smekke også. Buksene har jeg sydd maaaange av den siste tiden. Det kommer et barselgavebonanza innlegg i løpet av uken.

IMG_3664IMG_3665

Til slutt sydde jeg en posepysj. Jeg fikk en slik en til plutt da han var nyfødt og den var jo utrolig praktisk. Deilig å slippe knapper når du skifter bleie kl 4 på natten.

IMG_3667IMG_3668

Måtte nesten ta bilde av innpakningen også for jeg syntes det ble ganske fint.

IMG_3670IMG_3671

Forrige dagen fikk jeg en herlig mms av den lille frøkna i pysj med stor oppbrett på ermene. Greit med ting man kan vokse i.

2 kommentarer:

I en Sving sa...

For en herlig pakke da. Jammen har du vært flink til og lage masse herlige klær til den lille. Og gratulerer som "tante" :)

Jeg har en give away på gang og om du vil kan du kjo komme innom for 1 lodd eller 5. :)

lykke liten sa...

heldig som får denne flåtte gaven!!!!

Related Posts with Thumbnails