onsdag 21. april 2010

Gave til en kul 7 åring!

Niese K er blitt 7 år!!! Hvor ble tiden av?
Tante ville jo gjerne lage en gave, og det ble til slutt et skjørt med uglestoff. Og gjett om jeg ble glad for at uglestoffet var turkis. “Tante, jeg liker ikke rosa og sånn jeg… Yndlingsfargen min er turkis!” Phui!

350

Jeg tok utgangspunkt et ottobre mønster, forenklet det litt for jeg syntes det ble litt for mye stæsj på det sånn det var ment å være, og sydde litt etter oppskrift og litt etter hva jeg mente fungerte best. Gøy når man har sydd såpass at man tørr sette litt egen vri på ting og sy på sitt eget vis.

352

Det er jo alltid litt spennende å sy til noen når man ikke kan prøve underveis, men størrelses guiden til Ottobre passer ganske bra så skjørtet satt som et skudd og ble brukt på skolen mandagen etter. Fornøyd niese, super glad tante!

Mønster: Ottobre
Stoff: Uglestoff i bomull fra Lappestua og denim fra s&s

4 kommentarer:

Brigg sa...

så flott! og inspirerende! kjennerjeg må dra frem symaskinen min:-)

Anonym sa...

Fine skjørt du lager! Snurrer de bra også? Det er visst kriterie nr. 1 her i huset, at skjørtet eller kjolen kan snurre og danses med! ;-) Jeg har lagt meg som følger. Hvis du vil kan du sjekke ut bloggen min også (foreløpig lite sying på meg dessverre) www.nummersyv.blogspot.com.

Klem fra Tove aka miss moon

Prinsesse Mari sa...

Hei, Tove!

Nei, disse snurrer ikke noe særlig. Men her er skjørt danseskjørt uansett. Men akkurat dette skjørtet var til en stor frøken som ikke er så opptatt av dans. ;)

-kine- sa...

Ugler må vel være noen av de tøffeste fuglene? Stilig skjørt! Og utrolig moro at også barn i våre dager setter pris på å få noe man har laget :)

Related Posts with Thumbnails