søndag 19. april 2009

Påskesyssel




Er visst som Kari Ahobbyboden sier: når man melder seg inn på hobbyboden blir man inspirert til å strikke. Nå har det seg sånn at jeg ennå ikke har lært meg å strikke etter mønster, men når mannen kom til meg og sa "Jeg ønsker meg en svart lue, jeg!" så tenkte jeg at det måtte jeg jo få til. At mannen min ønsker seg noe som jeg har laget synes jeg jo er litt stas med tanke på at det forrige jeg strikket til han var et skjerf som han bare brukte en gang (så lærte jeg at man ikke strikker skjerf pusegarn til menn!). Jeg la opp masker, strikket, prøvde på han og rakk opp ca 10 ganger før det ble passe størrelse på lua. Men tilslutt kom jeg i gang. Strikket og strikket til jeg plutselig kom på at jeg skulle felle av også. Jikes, hvordan gjør jeg dette pent? "Vil du ha lua litt baggy? (For da kan jeg gjøre det litt gradvis...) *blunke søtt og yndig*" "Nei, jeg vil gjerne ha den som den grå lua." Det betø altså at lua skulle sitte akkurat. *phui* I bilen på vei opp til fjellet plundret jeg meg gjennom avslutningen og på en liten stopp fikk jeg prøvd lua og jommen satt den ikke perfekt! Nå skal det sies at den foreløpig bare er brukt en gang, men jeg skylder på været mer enn på mitt strikketalent. Det er vår i luften og alle mine påskesysler må pakkes vekk og tas frem til høsten.
Strikket ut av mitt eget hode i Viking garn på pinne 6,5.

Tusen takk for tilliten, min kjære!

1 kommentar:

Loppelill sa...

Den ble kjempe flott! Du er flink :)

Related Posts with Thumbnails