tirsdag 5. juli 2011

Stjerneklart

Ungene har fått nye shortser med et håp om at sommeren snart kommer på ordentlig.

Stjernestoffet fra stoff og stil så jeg først i bloggen til en superflott sydame jeg kjenner. Jeg likte det med en gang, men hadde glemt det da jeg kom til stoff og stil på shopping tur. Heldigvis hadde damen før meg i klippekøen funnet stoffet og jeg fikk med meg en meter.

IMG_2355

Til plutts shorts brukte jeg samme mønster som jeg forelsket meg i i fjor. Jeg fikk til linningen bedre i år, men knapphullene som jeg skulle ha for å lage strammesnor med ble ikke noe særlig så de tok jeg på innsiden. Vi får se om det faktisk er behov for å ha snøringen der på sikt.

IMG_2320

I år bestemte jeg meg for å lage juksegylfen som jeg hoppet over da jeg laget shortser i fjor. Det var jo egentlig kjempe enkelt og en fin effekt så det blir nok noen sånne etter hvert.

IMG_2322

Frøkna fikk en kortere og mer feminin variant, med legg foran og en kant nederst (det ser litt skjevt ut, men det er dessverre bare fotografen som har gjort en dårlig jobb her).

IMG_2351

Jeg forsto ikke helt sømbeskrivelsen og fant ikke ut av mønsteret ved linningen så jeg laget min egen variant hvor jeg bare avsluttet med kantbånd. Synes det fungerte fint. Knytebåndet er også kantbånd.

IMG_2352

På denne shortsen skulle det ikke være juksegylf, her skulle det være “the real deal”. Jeg har glidelåsfobi, men satte i gang med friskt mot og jommen ble det ikke ganske så bra.

IMG_2353

På baksiden går knytebåndet dobbelt. Det var en artig detalj synes jeg.

IMG_2354

Jeg gleder meg til å sende ungene ut i solen med like shortser i sommer.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails