mandag 18. juli 2011

Bestillinger på vei ut i verden

For en liten tid tilbake fikk jeg en hyggelig mail fra en som hadde tatt turen innom bloggen min.  Hun ønsket å bestille en buksedress og et kitty snurreskjørt. Kitty stoffet har jeg en del av så det var ikke noe problem å få sydd, mens lille martine stoffet som buksedressen skulle lages i har jeg ikke liggende. Heldigvis  går den årlige jenteturen forbi stoff og stil så med gode venninner på slep fikk jeg handlet inn det siste jeg trengte og bestillingen kunne ferdigstilles før ferien.

IMG_2380

Både buksedress og skjørt er kopier av plagg jeg har laget tidligere. Vaffelsømmen på buksedressen har jeg bare prøvd meg på en gang før så jeg var litt spent på om det skulle gå greit. Men så kom jeg på hvor overraskende enkelt jeg syntes det var sist. Og jommen gikk det ikke som en lek denne gangen også. Og akkurat som sist ble jeg sittende igjen og tenke: “jeg MÅ jo bare sy mere vaffelstrikk!” Vi får se om det blir mer av det denne gangen.

Da jeg holdt på å sy til julemarkedet tok jeg med meg en del av kjolene mine på jobb for å tre strikk o.l. i pausen. Resultatet var at to av kjolene ble kjøpt av kollegaer med en gang, mens en tredje kollega bestilte en kjole. Utrolig gøy at kollegaer synes det jeg lager er fint. Nå, et halvt år for sent, er kjolen til min kollega ferdig.

IMG_2382

Kjolen er i størrelse 2 år og jeg laget den med en ekstra stor Bambi fordi jeg syntes det er ekstra søtt!!!

IMG_2383

Hjertet bak i nakken må liksom være med.

De brune Tilda stoffene er på vei ut av kolleksjodn til Panduro og jeg var veldig fornøyd med å få med meg noen meter på tilbud. Jeg er helt forelsket i de stoffene, men det kommer vel en ny stoff-forelskelse snart.

Tusen takk til søte venninner som blir med meg på stoff og stil til tross for at interessen deres for stoffer ikke er særlig stor. De skal ha for god innlevelse!!!
Og takk til gode kollegaer som sier så mye fint om det jeg syr. Og at noen til og med vil kjøpe det jeg lager synes jeg er helt herlig!
Tusen, tusen takk!!!

1 kommentar:

lykke liten sa...

kjempe flott det du har leget!!!
veldig gøy med bestillinger,og som du sier ekstra gøy at kolegaer også liker og vil ha!!! :)

Related Posts with Thumbnails