søndag 10. juli 2011

Sommergave til barnhagen

I år var det to avdelinger som skulle få en liten oppmerksomhet. Plutt slutter på småbarnsavdelingen og frøkna avslutter sitt nest siste år som barnehagebarn. Til høsten har jeg begge barna på samme avdeling og jeg kjenner at det skal bli litt godt, rent praktisk, samtidig som det er rart å tenke på at de begge skal gå på stor avdeling. Tiden går og barna vokser…

I år ble det gaver til hver avdeling i stedet for en gave til hver ansatt. Både tidsnød og idétørke satte en grense for hvor mange gaver jeg kunne lage. Jeg gikk derfor for en idé som jeg i grunnen har hatt lenge; vimpler!

Til plutts avdeling gikk jeg for en vimpelrekke som kunne matche gardinene. Bokstavene er laget i orange velour så derfor ser det ut som om jeg har brukt forskjellige farger på bokstavene. Tallene er laget i rød isoli.

IMG_2379IMG_2378

Vimpelrekka til frøknas avdeling ble avbildet på vei ut døra den dagen vi skulle gi den bort så bildet ble ikke noe videre, men her ser dere i hvertfall at jeg valgte litt forskjellige stoffer på bokstaver og tall.

IMG_2376

Til alt hell går navnene på begge avdelinger opp i 10 så jeg kunne lage tallene 1-10 på begge vimpelrekker. Måtte liksom være en pedagogisk tanke bak dette.

Vimplene ble godt mottatt på begge avdelinger og jeg er faktisk i overkant fornøyd med hvordan resultatet ble selv.

4 kommentarer:

Tråkleguri sa...

Så fine de var!!

Skjønner godt at barnehagen var fornøyd, ja!!

Gulltann og Pus sa...

For en god idé! Og veldig fin blogg du har, jeg linker deg i bloggen min, jeg. God sommer fra Gulltann & Pus:-)

Lise sa...

Så fine vimpler. Har sett mange fine vimpler rundt omkring, men ikke "orket" å lage selv til "bare" pynt. Men dette var jo pedagogisk... He he. Kanskje det blir en vimpelrekke eller to her også. ;) Ha en fin dag!

lykke liten sa...

åååå de var kjempe fine!!!!!
heldige avdelinger som får så fine gaver!! :)

Related Posts with Thumbnails