søndag 8. august 2010

Sommerlig buksedress

Det hender man får noen innfall av typen “en sånn mååååå jeg bare syyyyy!” Det fikk jeg da jeg så denne type buksedresser i fjor sommer. Men sommeren kom og gikk og jeg fikk i grunnen sydd forsvinnenede lite. I år derimot har jeg jo sydd en god del. En kveld på forsommeren satte jeg meg ned med lilla lille martine og klippet og sydde.

IMG_1232

Dette var første gang jeg prøvde meg på vaffelsøm og jeg må si det falt i smak. Utrolig gøy at man ser resultatet så fort og det blir jo en fin effekt også. Og det var jo mye lettere enn jeg hadde ventet.

IMG_1232

Nuvel. Glad og fornøyd viste jeg denne buksedressen til frøkna dagen etter og responsen sto ikke akkurat i taket…. Jeg burde jo ha skjønt at det lilla stoffet tross alt ikke kunne gjøre opp for at dette fortsatt var en bukse.

Selv synes jeg buksen var aaaaaltfor vid i beina. Derfor har buksen bare ligget i ufo (uferdige objekter) haugen. Men plutselig en dag fikk jeg gått igjennom haugen og gjort noe med buksen. Vips så er den smalnet i beina og sneket ned i skuffen til frøkna i håp om at hun plutselig en dag finner ut at hun vil burke den likevel.

Stoff: Lille martine fra stoff og stil

Mønster: Alt om Håndarbeide

1 kommentar:

Anonym sa...

Nydelig :)
Masse fint på bloggen din :) Du har virkelig talent når det kommer til søm :)

Related Posts with Thumbnails