søndag 8. august 2010

“Tilbake til jobb” veske

Jeg har vært hjemme i fire år. Fire helt fantastiske år. Koselig år som jeg ikke villet byttet mot noe. Jeg har fått følge begge barna hver eneste dag fra de ble født til de har blitt to år. Men nå er altså plutt rundet to og det er på tide å komme seg ut i jobb igjen. (Det kan hende dere vil merke det litt her inne også selvom jeg har et håp om å få sydd masse på kveldene fortsatt.)

I denne forbindelse følte jeg at det var på tide med en ny veske. Knyteveske denne gang også så klart.

IMG_1243

Veskefóret har ligger ferdig klippet siden jeg holdt på å forberede julemarkedet i fjor, mens ytterstoffet ble klippet under klipperushet mitt på forsommeren. Jeg hadde egentlig ikke tenkt at denne vesken skulle ble min, men så bare måtte jeg ha den selv. Jeg brukte vesken som et “kom i gang etter sommerferien” syprosjekt. Ble sittende og eksprimentere masse mens jeg sydde og resultatet ble en veske med litt mer pynt enn jeg pleier lage. Lomme på utsiden og inni og masse dekorsømmer, hvor jeg rett og slett har sydd på mønsteret i fórstoffet.

IMG_1244

Likte det jeg hadde klippet ut som innerlomme så godt at det ble en ytterlomme. Sydd på med svingete frihåndssøm og i tillegg til at jeg har sydd med lilla rundt noen av detaljene i mønsteret.

IMG_1245  IMG_1246

Dette gjorde jeg også på remmene, hvor den lilla tråden syntes gjennom på utsiden og speiler noe av mønsteret i fór stoffet. Syntes det var en kul effekt. Og her ser dere også litt av mønsteret i fórstoffet. Elsker det stoffet altså. Men tror dessverre det er utgått.

Stoff: Lin og kraftig bomull fra Åhléns

Mønster: Mitt eget

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails