søndag 7. februar 2010

Innmari varme tøfler

Min kjære venninne C hadde bursdag i uka som var og i tillegg til de ordentlige gavene fra oss jentene så måtte hun få noe hjemmelaget av meg. I og med at C alltid er kald på føttene tenkte jeg at hun skulle få noen tøfler.

003

I boken Tildas Julehus er det mønster på disse flotte tøflene, men de er fryktelig små i størrelsen. Jeg la på godt med sømmon og selv da var det bare så vidt de passet meg (som er str 39). Heldigvis er C litt mindre i føttene enn meg. Tøflene ble sydd i full fart kvelden før hun skulle få dem, så jeg ser at det absolutt er rom for forbedringer, men de er VARME og sitter godt på foten og det er egentlig det viktigste. Ullfilt utenpå og fleece inni.

Tøflene var morsomme å sy og det er godt mulig det blir flere sånne fra denne kanten etterhvert!

Mønster: Tildas Julehus

Stoff: Ullfilt og fleece fra stoff & stil
Knapper fra knappesamlingen

3 kommentarer:

Litefrø sa...

Så flotte!!! Har den boken.. Kanskje jeg må prøve;)

Helene sa...

De var knallfine og ser kjempegode- og varme ut!
*misunnelig*

Marianne sa...

Ååå, de så utrolig gode ut!! Og sjelden er det at tøfler er fine, men det var virkelig disse. Veldig glad i fargekomboen grå og rosa :
Flinka!

Related Posts with Thumbnails