søndag 3. november 2013

Kjoletrio

Når jeg skal sy en bestilling som jeg har fått litt frie tøyler på så har jeg ofte en klar formening om hvor jeg skal ende opp sånn stilmessig, men det er ikke alltid jeg har en tanke om hvilke stoffer jeg skal bruke. Da blir jeg sittende og lete igjennom stoffene mine og vips så har jeg ikke bare stoffer klart til én kjole.

2013-10-27 12.26.00

Nå skulle jeg sy en kjole i størrelse 86, en kjole som kan brukes i barnehagen så den skulle ikke nødvendigvis være så “pen”. Jeg hadde et stoff i tankene, men så satt jeg der og lette etter et stoff å kombinere det med og plutselig trillet det ut to kjoler til av stoffhaugen.

IMG_5229IMG_5230
*solgt*

Første kjole ut er laget i et herlig retroinspirert dyrestoff. Ermer og kantbånd i lillemartine.

IMG_5231IMG_5232
*solgt*

Neste kjole ut er laget i et stoff fra min barndom. En gang duk på familiens kjøkkenbord, nå kjole med ermer i lillemartine. Nederst sydde jeg på en liten blonde.

IMG_5234IMG_5235
*solgt*

Siste kjole ut er i et herlig retrogardin fra loppis. Stoffet minner meg om Holly Hobbie illustrasjonene fra jeg var liten. Kroklisse nederst på kjolen.

Jeg gjør det tydeligvis ikke så mye lettere for de som har bestilt noe ved å gi dem valget mellom flere kjoler. Resultatet denne gangen ble at hun kjøpte to kjoler i stedt for en. Kjekt for meg da, men kanskje ikke for lommeboka hennes.  Nuvel, den siste kjolen i Holly Hobbie stoffet forsvant et par dager senere da en annen barselvenninne stakk innom.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails