mandag 8. august 2011

Oppsummering av sommeren 2011

Sykdom, dårlig vær og lange nyhetsendinger har satt sitt preg på sommeren. For en som er manisk kreativ betyr det at jeg har mange ubloggede ting på samvittigheten. Her kommer en oppsummering av alt jeg laget fra sofakroken foran tv’n, i bilen, på hytta, ved symaskinen…

IMG_2566
To rillestrikkede kluter og en med rilleramme og glattstrikk i midten på pinnene. Sommerlige sukkertøyfarger.

IMG_2560
Juletrematten begynner å ta form. Den blir krøllete av å ligge i fanget mitt mens jeg broderer, men det får dere bare tåle å se. Himmelen har tatt en del tid. Det er tusenvis av halvsting i forskjellige nyanser. Jeg broderer masse om sommeren, men jeg har fortsatt over 3/4 igjen så det blir nok ikke ny matte til jul.

IMG_2499
Armbånd laget en tidlig morgen mens mannen sov og barna lekte. Laget av et perlesett fra Panduro.

IMG_2502
Frøkna har lært seg å brodere korssting på hullkort. Mor er selvfølgelig ganske stolt. Hun har brodert ferdig hjertet hun broderer her og har begynt på en bamse. Jeg tror at perling, broderi, legobygging osv er med på å utvikle mattekunskaper så jeg håper hun drar fordel av dette når hun begynner på skolen.

IMG_2384
Min yngste fetter har blitt pappa for første gang og den lille gutten måtte jo få seg en bukse og en trekantsmekke.

IMG_2571
Kvelden før vi dro på ferie laget jeg monster t-skjorter til ungene. Da plutt fikk feber i det vi var klare til å dra satte jeg meg like godt ned og laget shortser til t-skjortene.

IMG_2572IMG_2573
Juksegylf og monsterlommer.

IMG_2568
Plutt er veldig opptatt av superhelter. Derfor bestemte jeg meg for å lage superhelt kapper til han og frøkna. To ivrige unger fulgte med på hele prosessen og lurte veldig på når kappene skulle bli ferdig. Plutt måtte rett ut og fly da hans var ferdig.

IMG_2486

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails