søndag 5. september 2010

Drager, løver og aper.

eller “Woæææ”, “Oaaaaa” og “Oo-oo-ah-ah-ii-ii” om du vil.

Jeg bare måtte ha dragestoffet fra Cetho. Egentlig fordi jeg vil sy noe til meg selv i det, men så kom jeg på at det kanskje var mest rettferdig at plutt fikk noe i dette stoffet først (jeg er jo tross alt egentlig en veldig seriøs voksen… eller noe). Også hadde jeg jo ape/løve stoff liggende også gitt. Vips så var to gensere til plutt sydd.

IMG_1295IMG_1296 Plutt rakk å bruke genserene før jeg rakk å få avbildet dem, så her er de deilig krøllete etter en tur i vaskemaskinen.

IMG_1297

Ape/løve genseren ble utstyrt med brun ribb på ermer og i hals. Jeg trodde trykket var sort, men så at det var det jo ikke og da ble det i grunnen bare enda kulere. Brunt og gult er en herlig fargekombinasjon! Jeg klarte ikke helt å tenke klart da jeg satte på lappen her ser jeg… den kom i feil sidesøm. Jaja, pytt sann!

IMG_1298

Den brune ribben stemte ikke i fargen til dragene og i stedet for å gå for en kontrast farge så bestemte jeg meg for å lage hele genseren i det samme stoffet. Det ble litt rart i halsen kanskje.

Nå som jeg har lagt ut bilder så ser jeg at jeg nok kunne vært enda mer nøyaktig når jeg sydde sammen og brettet opp falden så det ble likt på mønsteret hele veien. Genseren er jevne så det er bare noen småjusteringer som skulle til.

Mønster: Mitt eget

Stoff: Ribb fra stoff og stil, interlock fra Cetho

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails