søndag 2. oktober 2011

Til min spreke farmor på 90 år!

Forrige helg feiret vi min spreke, fine farmor. Med stort og smått var vi 45 gjester som feiret denne flotte dama hele helgen igjennom. Hun ser ikke ut som hun er 90 og hun oppfører seg i hvertfall ikke som 90. For når farmor får gaver blir hun som et barn!

Gaven fra oss var votter. Farmor har en kjekk scooter som hun kjører til butikken med og da kan det være greit med noen gode votter etterhvert som det blir kaldere.

IMG_2845

Jeg er midt i julemarkedsproduksjon. I fjor ble vottene en stor hit så i år har jeg vært tidligere ute og nå er 12 par allerede klare og det ligger 10 par til på vent på sybordet. Jeg har allerede gitt bort to par (glemt å ta bilde av det første paret), og flere er allerede reservert, så mulig jeg må klippe enda flere votter.

2 kommentarer:

house of hopen sa...

Så søte votter, du er jammen meg produktiv Mari! Herlig å høre at du er i gang med jula, nå ble jeg litt inspirert her...
Du bør jo skaffe et actionbilde av farmoren din på scooter. Jeg bare ser henne for meg....Helt utrolig sprekt av henne altså!

Hvilket votte-mønster bruker du forresten?

Klem fra Solveig:)

Prinsesse Mari sa...

Er ikke sånn moped scooter altså, Sol! Er mer som en liten bil, men farmor kaller det scooter og da er det det! ;)

Jeg har tegnet mitt eget mønster med utgangspunkt i Tilda sine. Synes hennes var altfor lite, jeg må jo ha plass til for i dem. Lager tilsvarende 8,5 i hanskestørrelse. Bruker min egen nokså gjennomsnittelige hånd som mal.

Related Posts with Thumbnails