tirsdag 29. september 2009

Min helt egen Mei Tai!!

Burde jo absolutt ha laget dette før plutten ble 14 mnd og 12 kilo, men bedre sent enn aldri. Jeg har en flott ergo sele som jeg bærer med, men jeg har drømt om å sy en Mei Tai i lang tid. Det er jo litt ekstra gøy med noe hjemmelaget.
Helene har sydd en del av disse (men glemt å ta bilde av sikkert halvparten) og hun har derfor coachet meg gjennom hele sømprosessen (og passet unger så jeg kunne sy). Tusen takk Helene!!!!! Du er vidunderlig!!!!

011

Jeg har i alle år vært veldig fasinert av øgler og i og med at mt’n skal brukes av en gutt så syntes jeg det var en passende applikasjon. Applikasjonen er av råsilke og skifter farge etter hvilken retning du ser på den fra og det er jo passende for en kameleon.

020

Her ser man litt av fargespillet i silken.

019

Detaljbilde av øyet. To morsomme knapper kan bli et kameleonøye!

007red

Plutten har allerede innviet mt’n og trives godt med å dra mamma i håret!

Mønster: Helene sitt

Stoff: Lin fra Stoff og Stil og silke fra en eller annen stoff butikk i Oslo (har hatt det liggende i en evighet!)

Knapper: fra en pose med knappeskatter, Panduro.

Bildene på veggen på nederste bilde er malt av min svigermor. Vi oppdaterer bloggen hennes i disse dager, ta gjerne en titt på alt det flotte hun har laget!

4 kommentarer:

Helene sa...

Fineste fineste fine! Den er bare knallfin, dritlekker og fantastisk supervakker i ett!
Og ENDA finere i virkelighten :-D

Merete sa...

Enig med Helene, denne var super fin!!! Likte så godt aplikasjonen!!!! Rett og slett vakker!

Loppelill sa...

Så tøff! Ordentlig stilig med en kamelon på :D

Anonym sa...

Kjempe fiiin var den! Flinka!

Related Posts with Thumbnails