onsdag 18. mars 2009

Vårkjole på bestilling

Kjole med matchende lue

Detaljbilde dekor

Min lille modell viser frem kjolen



Kjolen er laget til en liten frøken på vestlandet. Moren likte godt den første kjolen jeg laget til frøkna mi og ønsket en vårkjole til sin lille jente. Etter litt grubling og en tur på Panduro kom jeg frem til at det måtte bli en grønn fleecekjole i samme stil som lille sesse kjolen. Dette ble godkjent og etter altfor lang tid er kjolen endelig ferdig. Jeg grublet ekstra lenge på dekoren. Ideer i hodet er ikke alltid like lett å få ut i stoff og søm. Heldigvis har jeg en grei sparringspartner i Helene som syntes dekoren ble knallfin og da sank pulsen min betraktelig. Nå håper jeg at min søte, lille navnesøster blir fornøyd. Som et lite plaster på såret for at det tok litt tid så laget jeg en matchende alvelue.

Mønster: fra boken Blødt barnetøj (med noen justeringer)

Stoff: Mosegrønn fleece og dekortråder i ull fra Panduro.



Tusen takk T, for at du ville kjøpe kjole av meg. Håper den faller i smak. Takk til Helene for konsulent hjelp. Og takk til min lille sesse som villig stilte opp som både prøvedukke og modell. (Og, ja, du skal få en blå kjole, jenta mi!)

8 kommentarer:

-MtG- sa...

Å! Den var kjempefin! Flink er du.
Jeg ønsker meg symaskin og syrom:)

Loppelill sa...

Så nydelig den var!!

Helene sa...

Finfinfin!! Men det visste jeg jo egentlig fra før da :-)

Unknown sa...

Nydelig kjole og flotte blomster som detalj....

Ønsker deg en flott dag :-)

AnitaK sa...

Så nydelig kjole, blir sikkert kjempepopulær.

Toril sa...

Den var flott!!

Regner med både mor og prinsesse blir strålende fornøyd :)

Merete sa...

Så kjempefin! Nydelig farge :-) Tipper det er ei lita vestlandsmari som blir fornøyd nå :-)

UnePune sa...

Knallfint! God helg til deg!

Related Posts with Thumbnails