fredag 13. februar 2009

Prinsessekjole









Bildene er ikke av beste kvalitet da de nok en gang er tatt altfor sent på kvelden. Får se om jeg får lagt ut noen detaljbilder siden.
Det skal være karneval i barnehagen og jeg spør min lille frøken hva hun vil være.
"Jeg skal være lille sesse!"

Jeg har jobbet lenge i lekebutikk og vet jo litt om hva som finnes i butikkene og kan ikke si jeg er overbegeistret for hverken prisnivå eller kvalitet. Så i og med at det gikk så greit å sy den røde kjolen så tenkte jeg at jeg fikk kaste meg i gang med et nytt prosjekt. Jeg tenkte det kunne være greit om kjolen ikke bare skulle brukes en gang. Etter en inspirasjonsrunde på nettet kom jeg frem til at en kjole med krone på måtte kunne fungere som prinsessekjole.

Mønster: fra boken Blødt barnetøj (med noen justeringer)

Stoff: Babyrosa fleece og cerise bomull fra Panduro

Dekorsømmer rundt fallen på hette og nederst på kjolen. På hetten er det brodert (men dette var vanskelig å avbilde) "lille sesse" tilsvarende teksten jeg hadde på den røde kjolen (hipp hurra for Janome Jubilee).

Jeg har lært vanvittig mye underveis og er veldig glad for at jeg tok meg god tid og ikke lekte racerbilsjåfør med pedalen for en gangs skyld. Til neste gang skal jeg måle enda litt mer nøyaktig på ermeåpningene (måtte sprette opp litt og det er ikke så lett i fleece) og halsåpningen (klippet opp litt ekstra... som måtte rettes på og som måtte justeres og vips så ble den litt stor og det ble ikke like pent i overgangen med hetta). Men dette ga absolutt mersmak.

Tusen takk til frøkna for at du synes det mamma lager er så fint at du vil gå med det. Takk til lillebror som synes det er helt greit å leke på gulvet mens mamma syr litt så lenge han får bleie og mat nå og da. Og takk til verdens beste mann som holder ut med mine prosjekter og rotet det medfører på kontoret vårt (tror du synes det er litt stas at jeg holder på også).


5 kommentarer:

Loppelill sa...

Så nydelig kjole! Skjønner godt at lille Sesse er fornøyd med den:) Du er kjempe flink!!

Merete sa...

Så flink du er Mari!!!! Utrolig flott! Og går prinsessekostymene i lekebutikken en HØY gang altså!

Silja FullFres McQueen sa...

Hehe, ja du kan jo lage din egen butikk du! Danker ut lekesjappene hvertfall =)
Kjolen var kjempefin =)

UnePune sa...

Nydelig kjole, ja! Tenker jeg prinsessa blei fornøyd!

RajaPia sa...

Selger du slike prinsessekjoler som du sydde? Den med krone.

Den var så fin.

Related Posts with Thumbnails