torsdag 14. mars 2013

Et Heilt spesielt Jubel sett!

I starten av desember ble Norges første symesse arrangert på Varemessen på Lillestrøm. Det ble en dyr tur for meg for jeg endte opp med å ta med meg en covermaskin hjem. Sånn kan det gå. For å ha noe å sy med coveren stoppet jeg innom standen til Heilt Spesiell og Jubel. De er to flinke sydamer som gir ut bok sammen i løpet av året. De solgte ferdigklippede sett etter deres eget mønster og jeg rasket med meg ett i str 68.

IMG_4542

Også glemte jeg det bort litt…. helt til jeg kom på at minstemann bruker str 68 NÅ! Da fikk jeg litt fart på meg og satte i gang. La meg si det sånn… coveren og jeg ble ikke bestevenner på første forsøk! Vi kranglet fælt og jeg endte opp med å lage min egen løsning på genseren til slutt, men resultatet ble bra!

IMG_4538

Buksen gikk greiere, lommene ble kule, men jeg må innrømme at jeg ikke helt ser poenget med lommer på babybukser.

IMG_4539

IMG_4541Kult med kua som titter ut av lomma.

Alt i alt så må jeg si at settet ble veldig kult! Jeg lærte masse, men tror nok jeg må øve en god del mer på coversøm som dekor søm, jeg har begynt å få dreisen på det som oppleggsøm (mer om dette senere).

Årets symesse blir forresten 22. november! Jeg gleder meg allerede!

1 kommentar:

house of hopen sa...

Så fint det ble Mari! Jeg syns coversømmer som dekor er kult, og brunt på gult ble jo ekstra gøyalt da! Den 22.nov skal noteres i boka, for neste symesse SKAL jeg få med meg! Tenk at lillegutt bruker str 68 allerede. Det er sprøtt hvor fort tiden går... Riktig god helg! Klem fra Solveig

Related Posts with Thumbnails