fredag 12. februar 2010

Karneval og min innmari søte Tingeling

Da var karnevalstid i bhg og jeg har fått tatt noen bilder av min innmari søte Tingeling. Å kjøpe et kostyme streifet ikke tankene mine, men jeg har fundert mye på hvordan jeg skulle sy dette. Jeg gikk til innkjøp av paljettstoff, tyll og organza og gikk på med friskt mot. Men så kom feber’n og forkjølelse i hus og vips så gikk prosjektet fra “sybord” til “spekefjøl” og det er jeg jommen glad for. Tingeling har jo faktisk en ganske enkel kjole!

041red 035

Jeg sydde et todelt sett, topp i isoli med ermer i ett eller annet tynt stoff (kjøpt for evigheter siden da jeg var fe på Halloween), og skjørt i isoli med ribb i livet. Hvorfor jeg ikke sydde det som en hel kjole husker jeg ikke… jeg hadde en god grunn til det før feberen tok meg.

028

Jeg har ikke fått handlet inn ny tråd til overlocken så jeg hadde bare hvite sneller. I utgangspunktet skulle jeg gjøre noe på avslutningen på ermene, men det ble ikke noe av. Toppen ble også avsluttet med hvit overlock søm. På skjørtet avsluttet jeg med en sikksakk søm rundt alle taggene.

Jeg gikk på med godt mot for å lage vinger, men skjønte fort at den ståltråden som jeg hadde kjøpt inn var altfor myk. Jeg prøvde også å lage vinger av to stålkleshengere, men tålmodigheten min tok fort slutt. Løsningen ble kjøpevinger og det eneste jeg fant var sølvfargede englevinger. Pytt sann, limpistol, blomster fra min mors gamle lysmansjetter og litt pyntebånd gjorde susen og ble fin-fine Tingeling-vinger.

051

Mønster: litt herfra og litt derfra

Stoff: Isoli og ribb fra Stoff & Stil, tynn erme stoff fra en eller annen butikk i Oslo, pyntebånd fra Panduro og blomster fra gamle lysmansjetter.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Så fiiiiin Tingeling! Greit å vite hvor jeg skal sende Kasper når han kommer i karnevalsalder ;)

Helene sa...

Åh, det ble knallfint! Du er så flink!!!

Loppelill sa...

Så flott den var! Kjempesøt!!

Litefrø sa...

Så nydelig tingeling! Tipper hun var kry i hjemmesydd kostyme da!

Hedda sa...

Kjempefin Tingeling! Gøy med karneval! Jeg sendte deg en MMS i dag med en fantastisk replikk vårt felles opphav kom med, men kanskje telefonen din fusker igjen så du ikke har fått den?

Prinsesse Mari sa...

Hei Hedda! Takk for kommentar! Fikk mms, glemte bare å svare. :)

Related Posts with Thumbnails