søndag 11. oktober 2009

Kjole til meg selv!

Jeg har ikke en stoff og stil kropp! Dvs. jeg passer ikke inn i mønstrene derfra og må gjøre mye justeringer for å få ting til å sitte bra. Men jeg har en kjole fra h&m som jeg liker veldig godt. Så da tok jeg sjansen og klippet ut en kjole i den rosa isolien som har blitt en gjenganger i de siste innleggene mine her med utgangspunkt i h&m kjolen. Den ble litt sekkete så jeg la den til side og begynte å strikke en hals til den, mens jeg ventet på inspirasjon til å gjøre noe mer med den. En kveld jeg følte meg litt modig satte jeg saksa i kjolen og klippet av rett under brystet. Med knappenåler og prøve/tråkle/prøve metoden så endte kjolen opp med å sitte ganske så fint på. Halsen ble montert på og tilslutt fikk jeg tak i fleece til applikasjoner i samme brunfarge. Og jommen ble den ikke ganske så stilig til slutt. (Bildene er ikke tatt i godt nok lys, får se om det kommer noen enda bedre bilder etterhvert.)

bloggbilder 003red

Min store kjærlighet er representert med hjertet på låret…

bloggbilder 005

de to små sitter bak i nakken!

Nå har jeg laget en modell som jeg vet passer kroppen min, så nå blir det nok flere kjoler etterhvert! Juhu!!

Mønster: helt eget!!!!!
Stoff: Isoli fra s&s, fleece fra panduro og hals av viking garn

3 kommentarer:

Laura sa...

jeg syns den er kejmpe fint.
merket at mønstrene vanligvis passer ikke meg heller så du gjorde en fin jobb.
Jeg har begynt å sy bare en mnd siden men klarte 2 kjoler som passer ikke :)

Merete sa...

Så fin Mari! Kledde deg kjempe godt!

(og forresten, liker det regnbildet bak deg veldig godt!! Var det din svigermor som har malt det?)

Prinsesse Mari sa...

Overraskende at du liker regnbildet, Merete! ;) Jepp, er svigermor som har malt, ja.

Related Posts with Thumbnails