onsdag 3. juli 2013

Fra dyne til kjole på 1-2-3

I går tok mannen min med seg alle barna ut på handletur så jeg kunne sy litt. Lenge siden jeg har sittet sånn og sydd uten å ha en baby som spiser på symaskinpedalen eller med en babycall liggende ved siden av meg, så det var rett og slett ganske avslappende og deilig!

Jeg bestemte meg for å sette i gang med prosjekter jeg har tenkt på lenge, og det første jeg tok tak i var loppisdynetrekket som jeg har drømt om å sy sommerkjole til frøkna av.

20130702_101903

I løpet av en times tid var dynetrekket blitt forvandlet til en deilig sommerkjole.

IMG_4937redIMG_4937red

Vaffelsøm på brystet og brede stropper  gjør at kjolen sitter godt på. Jeg får helt hetta av stropper som glir selv så jeg må passe på at det ikke skjer med frøknas kjolestropper.Jeg trodde det skulle gå greit å ikke skrå den ut så mye i og med at den er blitt trukket sammen med strikken på brystet, men jeg ser at jeg nok kunne latt den skrå ut noe mer.

Den ble litt lang og derfor litt vanskelig å gå med for en som er vant til å løpe av gårde. Men frøkna er fornøyd likevel for da kan hun løfte kjolen som en prinsesse når hun går i trapper. Og i tillegg så trenger vi ikke tenke på en ny kjole på noen år og DET kan jeg like!

IMG_4944

Jeg hadde en liten bit med prestekragepyntebånd liggende etter et prosjekt mamma har laget en gang i tiden. Jeg vurderte lenge å bruke det på kjolen, men det var liksom akkurat litt for lite av det. Så da fant jeg heller frem en hårbøyle og limte båndet på. Det ble jo en ganske søt liten blomsterkrans, synes dere ikke? 

Sånn, da trenger vi bare litt sol og varme.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails