mandag 2. juli 2012

Nye sommerklær

I går satte jeg meg ved maskina og sydde og sydde og sydde hele dagen. Mann og barn var ute av huset og mor hadde all tid for seg selv. Og vips på en-to-tre så hadde begge barna fått seg litt nytt til sommer garderoben.

IMG_3535red

Først ut: kjole til frøkna. Den ble litt vid i halsåpningen, men slik var nå mønsteret. Egentlig er det en kjole ment til å ha uten på størmpebukse og genser, tror jeg, så kjolen var litt for kort. Så da var det bare å sy thights også.

IMG_3539red

Plutt fikk seg en ny t-skjorte! Han var strålende fornøyd med at det var sjørøverskip på genseren og i tillegg brukte mamma en flaggermusknapp for å feste merkelappen.

IMG_3539red

Jeg har kommet godt i gang med en tunika til meg selv. Den blir vel kanskje ferdig i kveld når jeg setter meg ved symaskina igjen. Deilig med ferie altså!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails