fredag 27. mai 2011

Klinkekul mor/datter match Made by Me

Artig overskrift, ikke sant?? Den blir enda artigere dersom du vet følgende: Made by Me er en fantastisk flott sybok med bidrag fra noen av de beste hobbybloggerne i Norge og kvinnen bak bl.a. klinkekult bloggen har laget et fantastisk flott kjolemønster som hun villig deler med alle som har nevnte bok! Jeg er så heldig at jeg har møtt denne dama live og hun er en herlig energibombe. Hun er ikke bare sydame, men også grafisk designer og fotograf (noen som sa KREATIV?). Jeg anbefaler dere å sjekke ut nettsiden hennes.


Jeg kjøpte boka fra nettbutikken Masker og sting, sjekk den ut!

Jeg skulle kjøpe meg Made by Me, og da jeg skjønte at jeg kunne få mønsteret til de Klinkekule kjolene så fikk jeg fart på meg. Samme dag som boka kom i posten satte jeg meg ned og tegnet mønster, klippet kjole og sydde applikasjoner og fikk kjolen nogelunde sammen. Stoffvalget falt på en gammel gardin fra mitt pikerom og jeg bestemte meg raskt for at jeg måtte sy en matchende kjole til frøkna.

IMG_2225

Kjolene ble ferdig på dag to og frøkna og jeg kunne kle oss matchede på sommerfesten i barnehagen! Ble vi ikke fine??

IMG_2227red

Jeg har ikke en typisk mønster kropp, noen har bommet på forholdet hofte-/bryst omkrets da jeg ble til, så jeg må ofte sy ut og inn litt her og der i når jeg syr kjoler etter mønster. Men denne kjolen trengte jeg ikke gjøre noen endringer på. Jeg kunne til og med sy kjolen i størrelse medium!!

IMG_2232red
Frøkna syntes nok det var litt stas at vi var like.

Det er så mye bra med dette mønsteret, jeg vet jeg kommer til å bruke det flere ganger! Det samme med denne kjolen. Fra mine pikeroms gardiner, til mor/datter matchen, til applikasjoner med betydning (Skal prøve å få tatt noen detaljbilder og forklare ved en annen anledning). Jeg fikk mye skryt for den og det er jo et godt tegn på at man har gjort noe rett!

IMG_2238red
Av og til så er mammahjertet så fullt at det nesten brister!

Tusen takk for at du deler mønsteret ditt med oss, A. S.!!! Prinsessa, som alltid bruker en uke på å tegne av mønster før jeg bruker nok en uke på å overtale meg selv til å klippe, har sydd kjole fra ingenting til ferdig på to kvelder!!! Fantastiske kjolen!!!! Tusen, tusen takk!!!!!!!!

3 kommentarer:

Velkommen til min kreative verden sa...

Utrolig fint. Du er jammen produktiv og rask: ) Jeg kjenner meg igjen (he-he)

Hnau sa...

Stilig! Dere er jammen meg søte i like kjoler :D

house of hopen sa...

For en herlig historie bak kjolene deres...
Det er så gøy å se matchende kreasjoner til mor og datter! Skal hilse og si du var kjapp, Prinsesse Mari. Full rulle fra boken kom inn døren kan man si. Stå på videre, og jeg gleder meg til å se flere kjoler fra deg!

Stor klem fra Solveig oppi bakken :)

Related Posts with Thumbnails