fredag 28. mai 2010

“Mamma, Oo-oo-ah-ah!”

sa plutt smilende! Var bare så vidt jeg fikk ta på han t-skjorta for han ville bare se på oo-oo-ah-ah, han! Og ikke minst vise søster at hun også hadde t-skjorte med oo-oo-ah-ah på!! Hadde han bare vært like glad da dette stoffet ble kjøpt inn….

IMG_0630

Tidligere i år skulle svigermor og jeg på kosetur på Stoff & stil og vi regnet med å ha med oss en sovende plutt, men slik ble det altså ikke. Plutt sovnet på veien til Drammen, men da jeg skulle løfte han f o r s i k t i g over i vogn så gikk det galt og så startet min til nå mest slitsomme Stoff & stil tur. Alt var galt, og min så og si alltid blide plutt var absolutt ikke i nærheten av blid hele den timen vi var i butikken. Men jeg fikk med meg det jeg skulle. Takket være en god farmor/svigermor. Hun kjøpte apestoff til meg som en liten trøst for at turen ikke ble helt som jeg ønsket til og med. Hun la inn et lite ønske om sommerklær til barna, og man skuffer da ikke svigermor. Så her er gullungene i full fart, det heter da actionbilder, i like gensere:

IMG_0624redIMG_0610red

Resultatet ble t-skjorter i jente og gutte variant. I følge mønsteret på frøknas t-skjorte skulle jeg egentlig kante med ribb i halsåpningen, men det fikk jeg ikke til pent (øvelse gjør mester… jeg må øve masse), så da klippet jeg av det hele og sydde ribb slik jeg gjorde det på pluttens halsrigning og det ble mye penere…. men halsåpningen ble så klart veldig vid. Får se hva jeg gjør med det i etterkant. I og med at jeg ikke er så god venn med tvillingnålen så ble det sikk sakk nederst på disse også. En dag skal jeg lete frem tvillingnålen og øve skikkelig kjempemasse eller noe…

IMG_0627

Jeg skal ikke stikke under en stol at jeg var rimelig stolt da t-skjortene ble kommentert da ungene lekte rundt på lekelandet på kjøpesenteret. Det var lett å se hvem som var søsken.

Mønster: Pluttens t-skjorte er laget etter samme mønster som den stripete t-skjorten under her. Jeg er veldig fornøyd med det. Frøkna sitt er et modifisert mønster fra ottobre 3/2009. Dette mønsteret skal jeg nok flikke litt på så det blir slik jeg vil ha det.

Stoff: Ribb og jersey fra s&s

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails