torsdag 13. mai 2010

Lue og genser til plutte-gutt!

For en tid tilbake byttet jeg til meg litt stripete jersey fra Mama-Å. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle bruke det til, men plutselig ropte det til meg fra boksen sin: “JEG VIL BLI EN T-SKJORTE!” Så da var det bare å sette i gang da.

IMG_0502

Og da jeg var ferdig med t-skjorta sa den: “Kunne jeg få en venn kanskje?” Og 20 minutter senere lå en fiks ferdig lue sammen med t-skjorta.

Gøy med prosjekter som går fort og som blir bra. Jeg er faktisk ganske stolt av t-skjorta. (Kunne strøket den før jeg avbildet den så ville kanskje dere også blitt litt mer imponert også.) “Den ser jo helt proff ut, jo!” sa mannen min og jeg er i grunnen litt enig, sånn sett bort i fra at jeg ikke gadd å finne frem tvillingnål til opplegg. Brukte bare sikk sakk søm, jeg. Plutten derimot skjønte ikke hvorfor jeg hadde laget så korte ermer, så han drar og drar i dem. Vi får nok bruke den med en genser under en stund til.

Lua er som sagt laget på 20 minutter (fra stort stoffstykke til ferdig lue), men det ser ikke sånn ut.Veldig morsom å sy og det blir nok flere slike fra denne kanten.

Mønster: t-skjorte fra Ottobre 3/2010 og luen er en kombinasjon av mange lue mønstre som ligger på nett/sykroken/blogger

stoffer: jersey og ribb fra stoff og stil

1 kommentar:

Åse sa...

Så herlig morsomt du skriver! Flott sett! Og takk for linken! :klemse:

Related Posts with Thumbnails