søndag 5. september 2010

Bukse på en time!

Tomt for bukser i skuffen til plutt gitt. Buksene er enten for små eller møkkete. Sånn var det forrige helg. Vi hadde feiret bursdagen til barna så klesvask hadde blitt litt nedprioritert. Og med tanke på at plutt bruker minst en bukse om dagen så må det vaskes ganske regelmessig skal vi ha klær nok. Nød lærer naken kvinne å spinne… Mor sydde bukse på en time til sin lille plutt.

Jeg brukte buksemønsteret fra Blødt Børnetøj, men halvveis i prosessen kom jeg på at jeg egentlig ikke liker det mønsteret så godt. Det er liksom for stort foran, så det poser seg sånn i skrittet. Men det funker greit som en ekstra bukse.

Det er omtrent umulig å ta actionbilde av en toåring, men her er et par av mine hederlige forsøk.

IMG_1311

IMG_1313

Buksen er sydd i to stoffstykker med løpegang i livet og i bena. Jeg liker egentlig best å bruke ribb, men jeg hadde ikke noe som passet i fargene.

Stoff: stripete velour fra restekassen til Stoff og stil

Mønster: Blødt Børnetøj

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails